träskor & gummistövlar

Alla inlägg under oktober 2011

Av anette - 21 oktober 2011 14:59

 

Av anette - 21 oktober 2011 09:53

Wiiee fredag igen ;) Veckorna rusar förbi även om man e arbetssökande. Kanske just därför ............ man vill hinna så fasligt mkt innan det är för sent ha ha .

Nu e jag anmäld till mitt andra lopp - Skanneloppet.

Ska ge mig på 7.1 km !!

För mig handlar det inte om tider o prestationer utan ser det mer som en belöning. Ju längre jag hållt upp o röka , desto längre vill jag kunna springa. Jag har ju hållt 7 månader o testar springa 7 km. Så i jan ska jag ju fixa milen ;0) !! Sen e det ju ett plus om man ser personbästa på tiderna naturligtvis !!

Tänk att jag skulle bli en inbiten löpare ??? Jag längtar ut !!!!

Grabben e mkt bättre idag. Ja redan igår var han bättre , nu ska vi bara få fram hans aptit igen ! Han ska få gå på träningen o sen käka korv. Gubben e ju lagledare till bägge lagen o hade lovat dem grillad korv om de vann första seriematchen. De fixade dem ju galant förra helgen i Osby !!! Så ikväll blir det till att grilla så kolen glöder ;)


Önskar er alla en underbar fredag


 


Av anette - 20 oktober 2011 18:31

Grabben min mår så mkt bättre idag. Han ville ta ett bad så det fick han. Nu ikväll fick lilla syster mysa i bubbel karet :0)

Gubben är iväg på kund jippo med jobb , så jag tar tillfället i akt o myser med ett glas rött ;) , Vem vet , jag kanske inte märker av hostan inatt då  fniss.


         

Av anette - 20 oktober 2011 10:34

Runt 23.30 gick jag ut för att sätta mig i soffan och sova. Ja ni läste rätt - jag har fått tillbaka min envisa hosta !!! Jag blir f ** knäpp !!!

Ca 02.00 vaknade jag av att gubben var uppe med grabben. Det var till att plocka fram en hink , hålla god min o ge grabben ett handtag. Jag blir riktigt äckelmakad när andra mår dålig men han blev ju så ynklig. Gubben la ut madrassen hos mig för att jag lättare skulle kunna övervaka honom. Sömn ??? Nä knappast , det kändes som han kräktes precis hela natten & satt på toaletten. Stackars liten  .


Igår var det föräldramöte på kidsens skola. Flöt jätte bra , inte en massa tjafs o klagovisor , skönt !!!

Vi delade upp oss i resp klass , jag gick till tvåan . Ett system som lärarinnan använder kom upp på tal. Tänker inte gå in på det , men viktigast är väl ändå att HON tycker det fungerar ??? Ibland känns det som man ska gnälla för gnällandets skull.

Hann inom tösens första klass oxå. Ångrar nästan att jag gjorde det.

Vissa föräldrar tar bara allt för stor plats. Det enda som existerar är dennes barn ...... hallå , vi andra ?!? Det är en klass på över 30 ungar ! Är jag intresserad över hur lärarinnorna ska uppmuntra denne elevens intresse i form av extra läxor mm mm !!!! Bara för att den kan alla siffror o bokstäver . Vissa saker bör inte tas upp på Föräldramöte utan hållas vid de enskilda samtalen !


Nåväl , strunt i det nu , det var ett bra möte tyckte jag. Sen att lägga 5 min på hur man ska märka pennor för att se vilken penna som tillhör vem kan kännas som ett större I lands problem ?!?


Minns ni rosenknoppen jag hittade när jag höstrensade rabatten ?? Den lever fortfarande , o bladen börjar så smått falla ut o blotta sitt inre :0)


  Visst e det fantastiskt !! Oktober månad , vi har haft frost & minusgrader men min rosenknopp står pall !!

Nu ska jag ta hand om grabben


Toodeloo '

Av anette - 19 oktober 2011 12:53

  om ni kikar på förra inlägget , ser ni jackan på en låååång smal modell med ben som räcker upp till öronen. Visst e den snygg på henne ?!?

Men INTE på mina kurvor Hm ........

Av anette - 19 oktober 2011 07:32

Ruskigt mörkt ute - japp hösten har verkligen gjort sitt antågande med bestämda steg. Fot beklädnaderna är fixade för både höst o vinter , nu gäller det att hitta en höst jacka ;)

Ska försöka komma ut idag !!

Denna vill jag bara Ha !!!!!

 


Kanon till höstrusket , lång o faktiskt jädrans snygg eller hur ???


Men först ska jag ta ett tag på mina maskiner ;0)


Ha en fin dag allesammans


 

Av anette - 18 oktober 2011 17:32

Fy tusan till höstvräkigt regn. Precis hela dagen har regnet slått mot rutorna !! Vad har jag då gjort ..... ätit , ätit o faktiskt tagit en o annan munsbit :0) Har varit så gottesugen idag !!!! Tröstätande ??????


När kidsen kom hem , bytte de om till myspys kläder o sen fick de följa med mig på min tur.


 


Vi traskade in i sovrummet , tog ALLA kuddar som var tillgängliga , o slängde dem på golvet i vardagsrummet. Turen gick vidare till deras rum där både kuddar o täcken asades ut !!! Ni kan tro de skrattade gott. Jag poppade popcorn som aldrig förr , o fixade pappstrutar att ha dem i !!

Filmvalet : " Vi hade i alla fall tur med vädret " en klassiker från 80 talet. Du milde vilket campingliv. Barnen roade sig glatt.

Därefter blev det " Zuper Zebran " ..... alla tre höll på att slumra. Snacka om en mysig eftermiddag med nada måsten !!!



   

Av anette - 18 oktober 2011 09:22

Fönsterna e småprickiga från regndropparna , svårt att se ut ;0). regnet gör fönsterna randiga , ganska häftigt att studera ;0)

Riktigt inneväder...... en dag åt att vika tvätt ...................

Jag tog lite träning på mina maskiner framför tvn , knät kändes mkt bättre så nu finns det ingen ursäkt.

 

Kom och tänka på en sak som jag funderat över på sistone  ...

Jag som då börjat träna o tänka på vad jag äter o vill gå ner lite i vikt blir ju inte ett dugg glad över all tv shops reklam !?

Nog måste det finnas fler produkter att lura på oss utan att vi ska behöva tänka på skönhets ideal ??? Och sidoprogram såsom skönhetsoperationer utomlands !!! Snacka om dubbel moral .....

Ska vi träna eller lägga oss under skalpellen ?

Jag tycker det är super att just överviktiga kan få GB op o en kick på vägen men vi som bara vill bli av med de där 10 - 15 kg ???


Satt o lyssnade på denna debatten


Usch , tänk så mkt lättare det var när inga kropps ideal fanns .......

Jag fortsätter kämpa på  - utan resultat men men ...... det sista som lämnar en är hoppet :)


 

Ovido - Quiz & Flashcards