träskor & gummistövlar

Alla inlägg under december 2011

Av anette - 21 december 2011 08:46

Vi har jullov och utanför fönstret dalar små vita luddiga ting !! Vilken julkänsla jag fick med

en gång .... Not ..............

grabben e magsjuk igen ?!?

Jag sa ju det , vi ligger säkert till jul , med tanke på alla bacillusker som

härjat på min arbetsplats !!!

Allt blir nu försenat .... eftersom det är första julen som gubben min jobbar heltid får allt skötas o fixas kvällstid...... vilket i sin tur kan kollidera med kidsens aktiviteter.

Men gubben håller lunch hemma så jag hinner susa iväg o köpa julmaten !

Sen ska det böras julgodis i stora lass !! Synd om grabben som missar detta , men vi får ju göra lite när han e frisk ! Vilket hav av godis det kommer bli. Min bloggvän Jesson tipsade om Rockey Roads så det ska testas !! Så nu hoppar jag ur nattsärk o raggisar o kör på med julstressen ;)


Ha det fint vänner


 

Av anette - 17 december 2011 16:47

 


Ja så var det lördag kväll , var tog denna dagen vägen ??? Jag har i allafall stått i butiks köer !?!

Men nu e gubbens klapp fixad , pustar ut ..... ;) och julblommor införskaffade. Brukar fixa arrangemangen själv då jag tycker det är kul men i år fick de bli köpegrupp :) !

Har precis stått på ishallen o hejat på kidsen ! Loppan stod som målvakt idag och jag tyckte hon var grym ..... ingen rädsla där inte , men det blev förlust denna match ....

Grabbens lag gick oxå hem med en förlust i bakfickan . Grabben spelade back och jag personligen tyckte han gjorde bra ifrån sig , han kämpar på med sina små korta ben och han har blivit riktgt snabb. Kändes som om det var ett snäppet tuffare motstånd denna gång ... ja inte vet jag ..... , men i slutändan ska de ju faktiskt ha haft kul eller hur ?


Ha en fortsatt toppen kväll , det ska jag , ett glas rött och lite mys med familjen.


 




Ps

Glöm inte min

 

kolla uppe till höger ;)

Av anette - 17 december 2011 07:50

God morgon kära vänner , vinden den biter i och mörkt är det . Har precis varit iväg o köpt nybakta frallor. Mmmm ser verkligen fram emot frukosten. Ska koka lite ägg o fixa äggaröra. Japp har lite många ägg som går ut i datum hihi. Syrran var förbi igår och vi fick snackat lite om julmaten. Vi firar i vanlig ordning hos oss. I år kommer vi även få ha Ninas trolovade med oss , välkommen till vår jul Robin ;).

Idag står det hockeymatch på dagordningen , kompislek o lite shopping. Måste fixa de sista klapparna o införskaffa lite hyacinter !!

Julgranen är nu på plats , betydligt mindre än den brukar hm ...... mer än hälften av julgranskulorna ligger fortf i lådorna .... men men den blev ju fin ändå !!


Vad ska ni hitta på denna lördagen ??


 



 

Av anette - 16 december 2011 15:40

    


Då var det dax igen !!! Vad passar inte bättre än

dessa fantastiska skönhetsprodukter från Donna Chang nu till Nyår !!


 


Vacker presentask med tre ljuvliga handkrämer, Magnolia,French Vanilla och Pampering Rose.

Shampoo , conditioner .......

Värde över 500 :-


För att vara med :

Ni vann inte Adventstävlingen

Motivera varför DU ska vinna , där produkterna ingår ( ju snitsigare desto större chans )

Gilla MammaJersmyr på Bloglovin och Facebook

Skriv ett inlägg om tävlingen där Ni länkar till mig och Balans i kroppen ,

bilder finns på FB sidan


Om ni inte har blogg , dela inlägget på Facebook


Lycka till med er vitsiga motivering ;)


Tävlingen pågår till Nyårsafton 00:00 !!

Tävlingen är avslutad.

Av anette - 15 december 2011 18:06

Jodå , trodde jag skulle slippa dem , men ack nej !!! Magsjuke bacilluskerna hoppade på mig från ingenstans tisdag natt ..... nu känner man sig lite bättre men dras med en huvudvärk som inte är av denna värld !!!!!

Men som mamma får julstöket gå vidare , så det blev lite pepparkaksbak för

kidsen o julkorten skrivna !!!

Gubben fick i uppdrag o införskaffa en dörrkrans , jag känner att jag inte hinner pyssla en själv .


Toodeloo från mig !!


 


 



 

Av anette - 13 december 2011 15:19

Hemmabakade lussebullar , chokladmjölk o lucia firande på tv !!!

Varm &  sprakande brasa i kaminen !!


   

Av anette - 11 december 2011 19:32

Nu är tävlingen avklarad !!!

Tyvärr fanns det många som inte var mammor , och en del som vunnit en hel del sista tiden , i slutändan valde jag ut de mest lämpliga , sen fick kidsen dra små lappar ;0)



Så grattis Sara & Lisa

mail kommer !!!

Av anette - 11 december 2011 14:36

Äntligen fick grabben spela " uppe " på dagens hemma match !!! Som han har tjatat o längtat ! Lite synd att det skulle behövas , som åtta åring borde man få cirkulera på de olika positionerna ! Men han visade dem Allt - han satte andra målet , sitt allra första mål !! Glädjen syntes ända upp till oss på läktaren !!! Sen tösen , ja hon fixade  tre mål. Så idag har det regnat småstjärnor över våra små hockey troll !!! Tösen e en riktig liten tuffing på is , inte många som får omkull henne , idag fick hon en tillsägelse från domaren hm ......

Igår lyckades vi fixa allt i julklapps väg , ett par kvar som gubben ska fixa på hans arbetsort , skönt att det är över. Julgranen hittade jag o tösen idag så nu kan den oxå bockas av på den låååånga listan. Idag stod det julbak med både godis , lussebullar mm mm ....... , grabben hängde med en hockey kompis hem o nu stack tösen iväg. Nog e det väl roligare att leka med kompisar än tillbringa julstök i mammas kök hihihi !!!!

Så jag tänker mysa för mig själv,  en kopp kaffe o mjöl precis överallt ;0)


Ha en härligt 3 advent !!


 




Senare under kvällen kommer vinnarna att utnämnas !!



 

Ovido - Quiz & Flashcards