träskor & gummistövlar

Alla inlägg under mars 2012

Av anette - 14 mars 2012 15:01



Det är vår i luften !!!

Sitter på trädäcket o suger åt mig så mycket det bara går av solstrålarna . Tyvärr fick grabben hämtas hem från skolan - tack för hjälpen kära sys !!! Hm ..... vet inte vad jag ska tro , hur mår han egentligen ?? Han har spring i benen o hur pigg som helst !!

Jag vet att jag lever , full rulle minst sagt på jobb .....

Nu ska jag njuta liiiiite till :0)


 

Av anette - 13 mars 2012 14:31

Nu håller vi tummarna för att vi får vara friska , glada o pigga denna vår !!!

Solen skiner o kidsen e ute ( som vanligt ) o leker för fullt.

 



 

Av anette - 12 mars 2012 13:32

När min älskade mamma levde , tävlade vi alltid om vem som skulle hitta den första tussilagon. Döm om min förvåning när jag idag upptäckte en ensam gul liten hästhov i trädgården intill " mammas hibiscus " !!!


 

Av anette - 12 mars 2012 08:58

Sjukstugan är nu öppen ...

Grabben är fortfarande inte helt kry , en förbenad hosta som suger musten ur honom. Jag börjar själv bli lite trött på att gå hemma , dels är grabben rastlös , sen saknar jag jobbet. Tji fick jag då , jag var hundra på att bara bli hemma idag oxå. Igår kväll blev så tösen kass . Kan vara magsjuka om hon nu inte ätit något olämpligt ..... tiden får utvisa. Har precis ringt jobb o meddelat att jag även blir hemma i morgon.

Idag ska jag o grabben försöka beta av högen med läxa han fick hem i fredags !! Jag kan inte riktigt förstå att man ska få hem så mkt om man nu är sjuk !!?!?! När ska man göra läxan ? Den där första feberfria dagen eller ? Då lär han bli sittande hela dagen för jösse namn ..... Vi får se hur mycket han orkar , min trollunge. Lillfisen har bäddat ner sig o sover !

Ha en fin dag där ute !!


 



 



 

Av anette - 9 mars 2012 18:02

 


Minns ni när man kunde köpa dessa på Väla centrums torg kiosk ???

Detta blir vår fredagsmys !!

Av anette - 9 mars 2012 17:01

Grabben e riktigt krasslig , 39.7 ligger temp på från o till hela tiden. Själv håller min förkylning i sig , men jag behövde nog dessa  hemma dagarna . Vissa dagar har känts lite kämpiga , skönt att bara få va , även om man inte är riktigt på topp ännu . Ischias nerven spökar för fullt oxå ...

Nu ska jag i största mån försöka hitta lite fredagsstämning ;0)

Jag fick tulpaner igår ..... eller rättare sagt , de stod med på handle listan men gubben valde två buketter istället för en fniss !!

De får mig att må bra.


Myspys på er


     


Märks det att jag gillar min nya kamera ;0) !?!

Av anette - 9 mars 2012 11:12

   

Ovido - Quiz & Flashcards