träskor & gummistövlar

Alla inlägg under juli 2011

Av anette - 18 juli 2011 20:02

   

Av anette - 15 juli 2011 13:26

 

Av anette - 13 juli 2011 12:56

Slog upp ögonlocken när jag hörde syrrans ljuva morgon stämma !!! Inte möjligt tänkte jag , gnuggade bort grusen ur ögonen o tog en blick på klockan. 10:00 !!! Drev de med mig ? så sent blev det väl ine igår ? Jag hade alltså fått mig en riktig sovmorgon ! Helt enkelt underbart. Mina morgon promenader uteblir mer o mer märker jag. Men jag får ju lite motion ändå i form av volleyboll o all cykling till o från affären mm. Gubben motionerar med inlines ..... Josef med :0)


 


Igår kväll var vi för att fiska krabbor. Det blåste kraftigt o det var lite småkallt tyckte jag , men barnen tyckte det var skit spännande. Några krabbor fångade vi inte , kanske för att vi lockade med godis ha ha ha. Men vi fångade både filurer o spunkar o andra konstiga små ting :0)


   

Idag regnar det , inte mig emot , har bokat tvättid .... lite pyssel för barnen blir det i eftermiddag.


Bjuder på lite semester bilder :


      

 

   

Av anette - 11 juli 2011 16:46

Varför går tiden så himla fort när man har kul , trivs & mår bra ??? En veckas semester är till ända , men dock inte slut. Första veckan passerade förbi i ett nafs med alla dess aktiviteter. På fredagen var vi fyra föräldrar som fixade ett disco för campingplatsens barn. Ni kan tro att det blev uppskattat. Vi poppade popcorn , blandade saft , lekte dansstop & limbo.

Det var så kul o se deras glada ansikten o ni kan tro att jag svängde mina lurviga jag med :0).

Tack till er andra föräldrar som spontant hjälpte till !!!


            Även ungdomarna roade sig på discot !!!!


På lördagen blev det grillning då pappa & Mira kom upp. Och ni som känner oss vet ju hur våra grillkvällar blir !! Var man på sin plats, eller ?? Kvällen avslutades med volleyboll för vuxna !!! Så himla kul vi hade !


     

Av anette - 7 juli 2011 15:10

  Tänk så härligt att bara kunna ta cykeln ner till havet !!


Vilken värmebölja vi fick igår , helt underbart. Det var sååå varmt , men nere vid havet kände man de lätta brisarna . Jag och älsklingen fick koppla av o samtidigt bättrade vi på " Brassebrännan " !


       

Av anette - 6 juli 2011 09:57

När man väl kommit upp , är det så skönt att få ha det gjort innan dagen börjar med alla aktiviteter !!


    

Av anette - 5 juli 2011 10:54

Det är viktigt att låta barnasinnet komma ut o leka av sig mellan varven. Det gjorde vi igår. Tog en runda volleyboll igår kväll.

Så himla kul hade vi med kidsen :0).

Det är nåt visst med just campinglivet. Människorna runt omkring är så hjärtliga och öppna. Man lär känna dem på en helt annan nivå.

Igår fanns det Hoppeborgar uppe för barnen - tänk så roligt de har bara genom

att hoppa runt  :0). Sen har de precis lika kul på sina cyklar.

   



Livet på campingen är helt underbart. Igår tog vi oss en liten cykeltur och naturligtvis fick kameran följa med !!


   

Det bli inga dags bloggar  utan jag samlar ett par dag i ett inlägg - jag har ju dock väl semester !!!

Vi har fått lagt golv i förtältet - vilken skillnad och vi har redan

fått två husdjur :0).

 

  Ser ni så stor den e i jämförelse med muttern ??


   

Ovido - Quiz & Flashcards