träskor & gummistövlar

Alla inlägg under september 2011

Av anette - 19 september 2011 10:40

Vilken kväll , vilket ös !! Jag erkänner , jag e ingen riktigt Billesholmare , ingift kan man väl påstå , men jag känner att jag ändå har lite rötter i gruvetrakterna - Född i Bjuv :0).

Min far kom o hämtade oss , vi hade sällskap med grannfrun o gubben hennes . Vi styrde kosan mot hennes kusin. Där möttes vi av härliga o goa människor. Folk man aldrig träffat men fick oss att känna oss hemma.

Väl på plats i Folkets park var vi nog först hi hi  , nappade på första bästa bord .....

Sen tog det inte lång tid förrän musiken kom igång på riktigt o dansgolvet började fyllas. Man träffade människor man inte sett sen högstadiet o kramkalaset var i ett faktum.

Tyvärr lät jag kameran ligga hemma,  men min nyfunne väninna har lovat att jag ska få lite kopier från hennes !! Jag dansade & dansade & dansade !!!!! Finns det bättre musik än 70 - 80 0 90 tals ??? Nix det kan jag inte riktigt påstå. Inte lika dansanta toner som då,

Denna kvällen kommer vi länge minnas - 365 dgar tills nästa gång , vem vet ??


Så här tjusig var jag , förstår ni nu varför jag fortfarande har ömma fötter fniss :0)

    Top - Cassels

Jeans Kappahl

stövlar - Deichmann


och natruligtvis armbandet från Xenobia Design

passa på o kika in , lämna en beställning och uppge koden " blogganette" så får ni 15 % rabatt :0)

Av anette - 19 september 2011 09:50


 


TUSEN TACK gulliga Josefina !!! Kika gärna in hos henne. 
Jag har fått detta fina award som ett bevis på att mitt skrivande har betydelse för någon ;0)


Med detta följer att jag ska svara på 5 frågor (samt länka tillbaka till den som gav mig awarden och utnämna 5 nya!) så nu kör vi då:


1. Varför började du blogga?


Det började faktiskt med att svärfar blev sjuk, Och för att han skulle kunna följa sina barnbarns vardagar började jag blogga. Bloggandet utvecklade sig till en livsstil som jag inte kunde vara utan. Man lär känna så härliga människor precis överallt !


2. Vilka bloggar följer du?


Woops , ska jag verkligen rabbla upp alla !! De bloggar jag följer , berör o uppmuntrar mig på deras olika sätt. En del finner ni här till höger ;) Dessvärre e jag ingen som vare sig läser Fokis , Kenzas lr Kissies !!!!


3. Vilka favoritfärger har du?


Jag har alltid varit väldigt svag för lila o brunt.


4. Vilka favoritfilmer har du?


Oj så svårt !!! Men det måste klart bli " superstar" , tror inte ens den finns på DVD , bara VHS ha ha ha . Sen gillar jag Bridget Jones , Pretty women ....


5. Vilket land drömmer du om att besöka?


Drömmer inte om något specifikt land , visst hade det varit kul o få se lite andra kulturer men jag drömmer inte om det ;) Är ganska nöjd där jag är nu.


Jag vill skicka vidare till dessa 5 bloggare:


Jesson

Veronica

Primrose

Mariette

Josefina



Maila mig gärna så skickar jag över bilden !

anette.jersmyr,@bredband.net

Kan inte fixa högerklickningen hi hi !!

Av anette - 17 september 2011 08:50

  SKA DU DIT ?????

Av anette - 16 september 2011 08:13

Solen skiner , vilket fantastiskt väder att stiga upp till.

Ja så var det den där underbara dagen igen !!! Tänk , när man själv var liten var det lördagen som var den absolut bästa dagen på veckan. Nu tycker jag fredagen är den stora helgdagen. Varför ??? Jo helger med långa sovmorgnar excisterar inte hos oss , det är tidiga hockeymatcher mm mm ..... Fredagen har blivit lite helig , även om kidsen har träning.


Jag har fullt upp idag.

Handla , till bolaget , fixa en tårta som vår gulliga granntös beställt. Hon fyller år idag :0)


 




Så med det sagt önskar jag er alla en bra start på fredagen

Av anette - 15 september 2011 18:56

Detta provade jag ikväll. När jag satte kniven i Rättikan kom det en arom som påminde om rädisor..... hm ..... tänkte jag , hur kommer denna gratäng smaka ?????

Gudomligt kan jag lova !!!!!


 

 Servera med spetskål och knaperstekt bacon. 

           

Av anette - 15 september 2011 14:06

Vad hände i rummet på barnintensiven timmarna efter att spädbarnet kopplades bort från respiratorn?

Rättegången är igång


Meningarna går isär ... vem ska man tro på ???

Detta är ett unikt fall. Det som inom vården varit en rutin, vård i livets slutskede fram till döden, har hamnat på rättens bord. Dödshjälp är förbjudet i Sverige. En läkares uppgift är att bota, inte att döda.


Jag tycker hela historien är lite monstruös !!!

Vem vill se ett litet barn lida ???

Vem vill beröva ett litet barns liv ???


 Enligt utsaga ska en läkare ha påstått att " detta missfoster borde inte ens leva ......." vad e det för en sjuk replik ????

Alla har väl rätt till ett liv ??


Familjen: " Vi bad snälla, kan hon inte få något så att hon sover när det händer? "


Flickan såg ut att ha det jobbigt och föräldrarna frågade om hon kunde få något att sova på. Enligt åklagaren gav då den åtalade läkaren flickan en injektion och sa tlll föräldrarna att det var en kramplösande medicin.

En kort stund senare avled flickan.

Eutanasi, ja eller nej? Från vems sida ???


Jag är glad att mina barn e friska och krya och gläds av varje ögonblick vi har tillsammans !!!


Pssst nu heter sidan mammajersmyr istället för jersmyrs-tillvaro !!!

 



 

Av anette - 15 september 2011 09:00

Satt med ett öga framför svenska miljonärer igår o kunde inte låta bli att irritera mig !!!

Foki i all ära - alla tonårs tjejer ser upp till henne , googla o ni kommer se att hon beskrivs som söt , gullig , fascinerande ......

Vem hade inte velat vara rik vid 20 års ålder ??? Men nog kunde hon väl i allafall försöka prata som en 20 åring ???? Hon lät så överdrivet barnslig, Är det den imagen som våra unga tjejer strävar efter ??  Credit får hon för jag tycker inte hon basunerar ut sin rikedom som den andra tönten i sitt rosa slott !!! Gör si gör så ..... alla kostnader tar jag ..... visst har man pengar kan man nog få vem som helst att skriva ett manus över hans liv ! Vem visste vem han var innan programmet ??

Nä , lagom med cash e nog bäst ..... o en liten gräddklick på det ;)


Jag fixade min motion redan innan jag skickade iväg kidsen. Kan ni tänka er att gå i rask takt på ett löpband medan Svampbob fykant visas på dumburken ??? Inget jag rekommenderar !!!

På tal om denna lille gula tvättsvamp ;

gubben hörde på radion igår att Forskare i USA kritiserar denne framgångsrika seriefigur. Ny forskning pekar på förekomsten av uppmärksamhetsproblem i 4-åriga barn sett serien under en period.



watching SpongeBob even makes

me a little manic !!!!


 Det finns ingen överraskning att fyra åringar påverkas av Amped-up tempo och galna upptåg av karaktärerna.  Anledningen till detta? . Forskarna drog slutsatsen att snabba program över stimulera unga barnens hjärnor. Vad tror ni ????

Nähä , dax för en proteingdrink , dusch o lite fejande här hemma :0)


Ha en toppen



dag!!!!


 



Av anette - 14 september 2011 20:54

           

Ovido - Quiz & Flashcards