träskor & gummistövlar

Alla inlägg under september 2011

Av anette - 6 september 2011 17:28

     

SPRID GÄRNA VIDARE :0)

Av anette - 6 september 2011 07:24


   

Igår var jag på gränsen att bryta ihop !!! Man tränar som en onormal freak , äter knappt något onyttigt !!! Går jag ner , nä inte ens några gram !!!! Så otacksamt att sluta röka kan jag säga !!

Jag blev ledsen o kidsen kunde inte förstå varför.

När jag kom hem från Zumban låg dessa och väntade på mig !!

Kan man annat än att älska sina barn -

som älskar mig för den jag är !!

Av anette - 5 september 2011 15:42

Klicka på bilden så kommer du direkt till en jätte fin tävling hos

En mammas Dagbok !!!


 


Jag är med , tävla du med !!!!

Av anette - 4 september 2011 19:07


 


Japp så var denna campingsäsong över. Vi har varit långliggare för första gången o blev snabbt förtjusta i tillvaron. Aldrig förr har vi nyttjat vagnen så mkt som i år. Vi har haft glädjen att få träffa nya underbara människor , en del kommer säkert bli vänner för livet via olika forum och platser.

Avslutningsfest var det igår - som jag ångrar att kameran fick ligga kvar i vagnen !!!!!!!!

Framåt kvällen blev det allsång o musikquiz.

Vem tror ni sjöng inför alla ???

Tro det eller ej men vår lilla underbara tokfia drog sig inte en sekund över att greppa mikrofonen o ta ton :0).

Stanley , en av gampinggästerna som oxå höll i både gitarr o sång , har tydligen som tradition att sjunga om olika campinggäster ......

I år var det då dax för mig .....

med en text om en glad tjej med röda kinder , mullig och stora bröst fick han både mig och sonen att rodna.

    

Grabben tyckte det var super pinigt o gömde sig på golvet !! Ett mkt roligt inlägg denna afton !!

Idag tog vi farväl för i år av alla fina vänner , det var både roligt och sorgligt. Jag o gubben satte upp oss på en ny plats men en bit från våra grannar. Inte för att vi vantrivdes där , tvärtom ....

men gatan där vi bott på denna sommaren e populär bland småbarns familjer. Våra barn sover lite längre på morgnarna nu o då vill man inte bli väckt av andras . Det känns redan konstigt att inte ha

Gunvor & Janne som grannar

 

Christina o Stanley ( Han fick jag ej på bild )

 

Men jag vet ju var de bor :0) !!


Nu har man en hel massa saker hemma som ska förvaras hm ............ det kommer en morgondag ;0)

Av anette - 3 september 2011 15:09

Alarmet gick igång tidigt denna morgon. Säsongens första hockeymatch!!! Ja lite tidigt kan man tycka eftersom det är strålande solsken ute. Tösens lag var helt utan avbytare . Men vår hockeytjej drog in två mål !!!! Gud vad de kämpade !!Grabben visade oxå en hel del höjdpunkter men bägge lagen fick tyvärr åka hem med förlust i bagaget. Bilder kommer senare ......... Sitter i bilen på väg upp för att packa ner förtältet. Önskar er alla en fin lördag :0)

Av anette - 2 september 2011 10:21

Skam den som ger sig !!



Vaknade med attans till träningsvärk. Men det är nu lr aldrig. Träningsvärk ska ju tränas bort .....
Jag ger mig själv helgen till att vila :0)
Kände inte alls för att hoppa i träningskläderna , motivation lika med noll. Men en röst inom mig sa ......... du kommer må så bra efteråt !! Sagt o gjort , skickade barnen till skolan 5 min tidigare så att jag kunde komma igång hi hi ....
Började med att sätta på tvn , MTV breakfast club. Så jädrans bra musik att promenera / löpa till :0). Tog 30 min på löpbandet .... fy tusan vad svetten lackade , var redo att ge upp efter 22 min , men att få skrika högt ut i rummet fick mitt jädraanammar att ta övertag !!
Sen återhämtade jag mig 5 min , stretchade o fyllde på vatten flaskan. Sen vilade jag ögonen på ursnygge Shaun T medan vi tog oss igenom hans cardiopass med betoning på abs !!! Japp muskler det har jag men inte synliga . Direkt över till en dvd jag hittade i gömmorna : fitness yoga med Blossom.
Jag känner att jag behöver lite smidighet oxå ..... jag som är en avdankad danspedagog som förr kunde lägga magen i golvet när man satt i spagat ... har ju blivit stel som ett kassaskåp. Passet var på 84 min , efter 45 min trodde jag att jag skulle skicka ut både tv och Blossom. Aj aj aj ..... hur kan man göra sådana rörelser ?????
Men nu e det gjort , jag kan unna mig att få vila i helgen !!!


Nu ska jag njuta av min frukost , har precis kokat mig två ägg. Ja jag vet sen frukost ............ tog mig en kopp kaffe vid 07:00 hi hi!!!

Kram på er alla o trevlig helg


 

Av anette - 1 september 2011 13:43

Dagens motion utförd 19 min på löpbandet samt 30 min hip hop abs !!

Fy fan vad jag blev trött , pulsen for som attans !!! Löpbandet gör nog mer än vanl löpning .... vi får väl se....

Idag har jag TRÄNINGSVÄRK !!!! Så i morgon ska jag försöka göra lite stretching övningar.


UTMANINGEN är nu igång fram till 1 Dec !

Bättre matvanor

Inget vin , läsk lr godis. Snacks är ok på lördag :0)

mer motion

skriv ner ALLT du äter

 Sugen på att gå med ??? Du gör dig själv en tjänst tror jag :=)


frukost : 2 ägg , 1 kopp kaffe

1/2 l vatten

lunch : 1 ägg , två knäckebröd , en burk makrill i tomatsås , 1 glas vatten


middagen kommer bli

räkor på ett hav av färska grönsaker :0),ägghalvor & vitlöksbröd


Jag är så alldaglig man kan bli , nu ger jag gärnet för att bli det där lilla extra för min egen del !!!


Tröja från Puma

Chinos från Lager 157

Skor från Skopunkten

Armbandet kommer från Xenobia Design

Ovido - Quiz & Flashcards