träskor & gummistövlar

Alla inlägg under september 2011

Av anette - 14 september 2011 14:22

Idag fick jag ett paket :0)

inte vilket paket som helst , utan från Xenobia Design !!!!!

Jag hade beställt ett halsband i antikbrons , samt en länk till grabben !!

Ni kan tro han blev glad . Hann knappt fota det men jag lovar fler bilder. Hans kompisar ville oxå ha likadana - julklappstips ;0) !!


Halsbandet går som sagt var i antikbrons o min favorit färg - lila, med en nyckel berlock . Ligger en skön Vintagestil över det hela som passar inför hösten . Ett  halsband som utmärker sig just i sin stilrena enkelhet ! Kan beställas i olika färger.


  Grabbens länk är en grövre kedja , med skalle berlock samt en namn tag ! Skallen döljer namnet delvis ( Dennis ). En typisk halslänk för våra tuffa kilar. Kraftigt spänne för fart o fläkt.

 

Armbandet är tufft & modernt. Även här har jag en berlock i form av en nyckel samt ett hjärta i unik form med egen text ....

Armbandet är lätt , känns inte att man har det på sig. Passar både unga som äldre ;0)

  Nu vet jag vad som blir pricken över i :et på lördag :0)

Sä här blev förresten håret :

 


Av anette - 14 september 2011 11:14

Tänk vad träning får mig att må så himla bra efteråt !!! Kände mig riktigt euforisk efter morgonens pass :0) . Benhinnorna ger sig fortfarande till känna , men just crossmaskins träningen belastar inte så mkt. Har precis varit hos frissan o sitter nu med färg i håret . idag känner jag mig lycklig , glad o full med energi !!!

Ute strilar regnet ner på köksfönstret.

Igår var jag med grabben i skolan - intressant måste jag säga .

Jag vill inte här gå in på detaljer men mina stödord som jag tog med i min ficka blev

KAOTISKT

INGEN STRUKTUR

  SAKNADE SKRATT. ( även i ett klassrum måste det få finnas plats för skratt )

DET FANNS en hel del JAG VILLE ÄNDRA PÅ ( men jag e ju bara mamma )

Jag hoppas att det blir bättre med tiden annars vetesjutton om jag inte opponerar mig ljudligt !


( efter samtal med lärarna vill jag förtydliga detta inlägg att det inte är ett privat angrepp gemtemot dem !! Tycker de gör ett super bra jobb. Det är bara så synd att de måste lägga så mkt energi på att tillrättavisa barnen. De borde ha lite mer resurs i resp grupp i form av ledare. Hm kanske borde språka med rektorn igen - jag e ju tillgänglig ;0) )


Sen var det dax för shopping med min goa grannfru !!

Jag hittade vad jag sökte ganska snabbt - inte precis likt mig :0) skulle ha en ny top till lördagens strapatser ;0)

Vi åt middag på graffitti o hade super mysigt !!


Denn ska jag ha på lördag

 

Lite fint till vardags , en Tunika i lite vintage stuk ;0)

  Nähä  , dax att skölja ur håret - spännande :0)

Av anette - 13 september 2011 07:10

Ruskigt vad det blåser idag , håll i hatt & keps ;0).

Resterna från orkanen Katia kommer in över vårt avlånga land idag. Brrrr riktigt höstväder.

Jag tar det lilla lugnan med träningen , har fortfarande väldigt ont i ena benhinnan. Zumban gick bra igår kväll . Det är så roliga o medryckande toner ..... gillas skarpt !

Eftersom jag nu går hemma , tänkte jag passa på och hälsa på barnen i skolan.  Det ska bli spännande o följa grabben idag. Nästa vecka blir det hos tösen !

I em / kväll ska jag ut o shoppa med grannfrun :0) Hoppas hon överlever shopping med veliga mig !!! Vi ska på nostalgidisco på lördag - längtar !!

Nä hä dax att göra sig redo för skolan ;0)


Ha en underbar dag - det ska jag ;0)

 

Av anette - 11 september 2011 19:14

        

Av anette - 9 september 2011 13:45

.........................  it´s friday :0)


Då var helgen här , en familjehelg ligger framför oss. Hoppas vädrets makter finns med oss för vi har en hel del trädgårdsarbete framför oss.

Det är nu en vecka sen jag påbörjade min utmaning. En utmaning som består i mindre alkohol , socker , mer grönt & motion !!

En vecka , nya rutiner - 1 kg o så himla nöjd egentligen !!


 

Jag trodde det skulle vara svårt att låta bli godis , juice , läsk , vin , men det har gått super bra. I helgen ska jag unna mig lite rött vin. Jag ska fira att jag varit rökfri i 6 mån ( nästa tors ) !

Köpt hem en flaska

 

1500 ml :0)


Som sagt , jag e nöjd med min motion . Många säger

" det är väl klart att du som går hemma kan ju träna " !!

Bara för att jag går hemma har jag annat att sköta oxå. Jag har bara valt att sätta av två timmar på morgonen åt egentid. Sen vad jag gör dessa två timmar kan ju kvitta , huvudsaker är väl trots allt att jag mår bra och inte deppar ihop just för att jag går hemma , eller ??


 

Av anette - 8 september 2011 09:21

Igår höll vi en teknikfri dag fram till 19.45 Då hade barnen varit så duktiga så de fick kika tv 15 min innan läggdags. Själv höll jag mig ifrån datorn nästintill hela dagen. Det kändes så himla konstigt måste jag erkänna , men samtidigt fick man gjort hur mkt som helst !!

Sorterat grabbens garderob ..... nu ska jag fixa till en annons o se om jag kan få sålt lite kläder.

Ska även försöka sälja tösens konståkningskläder :0)


Har precis varit ute på en löprunda med min goa Pia !!!

Det var roligt o samtidigt en kick då jag vet att hon har bättre snitt hastighet än vad jag har :0). Tyckte det gick ganska bra , vi höll i snitt 6.34 min / km. Jag brukar ligga runt 7 ... min / km !!

Ute skiner just nu solen , jag ska fortsätta rensningen här hemma :0)


Ha en fin dag !


 

Av anette - 7 september 2011 08:59



 


Körde Total body burn denna morgon , shit mina armar !!!! Att 1 kg vikter kunde få muskler att bränna på det viset. Sen är det bara att inse att arm styrkan e inte som den var innan nervskadan ..... armhävningar klarar jag inte ens av längre ....

bara att fortsätta träna :0)

Idag e det onsdag , dvs vår teknikfria eftermiddag ! Vilket innebär , ingen dator,  tv eller mobil :0) Barnen börjar bli smått beroende av div spel så vi har infört denna dag !! Ska bli spännande i kväll !!


Ha det fint !!

Av anette - 6 september 2011 18:04

 

Nya byxor och skor till hemma träning & zumban :0)

Ovido - Quiz & Flashcards